I Uphill Gór Sowich - komunikat przedstartowy nr 1

W sobotę 29 lipca 2017 roku w Pieszycach na Dolnym Śląsku po raz pierwszy odbędzie się Uphill Gór Sowich na nartorolkach z rywalizacją techniką klasyczną, dowolnie i na pompowanych kołach. Zapisy przez internet do czwartku. Później tylko osobiście w biurze zawodów. Publikujemy najważniejsze informacje dla startujących.

Zgłoszenia

Organizatorzy apelują o zgłaszanie się przez internet do czwartku 27 lipca włącznie. To przyspieszy działanie biura zawodów i skróci oczekiwanie zawodnika na wydanie numeru startowego. Zgłaszający się przez internet mają też niższą opłatę startową, nawet jeśli pokryją ją gotówką w biurze zawodów. Pozwólmy organizatorom oszacować liczbę startujących, by mogli przygotować odpowiednią liczbę numerów startowych, napojów, jedzenia itp.

Zapisy internetowe na Uphill Gór Sowich prowadzone są przez formularz firmy Datasport. Większość sportowców ma tam swój profil, gdyż wielokrotnie startowali w przeszłości biegach narciarskich, górskich, ulicznych, czy wyścigach kolarskich. Zgłoszenie do zawodów jest błyskawiczne. Wystarczy się zalogować, kilka razy kliknąć i gotowe.

zgłoś się teraz

Sprawdź listę zgłoszonych zawodników.

Kto nie zarejestruje się przez internet, będzie mógł jeszcze dokonać zgłoszenia w biurze zawodów w sobotę przed biegiem w godzinach 10:00-11:00.

Lokalizacja ważnych miejsc

Parking i biuro zawodów zlokalizowane są w tym samym miejscu. Przy drodze powiatowej nr 3016D prowadzącej z Pieszyc na Przełęcz Jugowską po lewej stronie drogi na ul. Kopernika. Start znajduje się tuż przy wjeździe na parking.

Koordynaty GPS: N50.689244, E16.551926

Drukuj
Uphill Gór Sowich - start i biuro zawodów
 

Wskazówki dojazdu

Jadący do Pieszyc od strony Wrocławia drogą krajową nr 8 powinni skręcić w Łagiewnikach w prawo na Dzierżoniów. W Dzierżoniowie kierujemy się drogowskazami na Jedlinę Zdrój. Po wyjeździe z Dzierżoniowa po kilku kilometrach drogi prowadzącej na wprost zaraz za tablicą “Pieszyce” po lewej stronie na skrzyżowaniu znajduje się drogowskaz w kolorze białym kierujący na Kamionki. Tu należy skręcić w lewo. Jadąc prosto drogą główną po kilku kilometrach dojedziesz do parkingu i biura zawodów.

Biuro zawodów

Biuro zawodów czynne będzie w sobotę 29 lipca od 10:00. Zapisy przyjmowane są wyłącznie do 11:00. Do 11:30 będzie jeszcze trwało wydawanie pakietów startowych dla osób, które zapisały się wcześniej przez internet. Osoby dokonujące opłaty startowej gotówką proszone są o przygotowanie odliczonych kwot. W okolicy biura zawodów nie ma gdzie rozmienić pieniędzy. Wysokość opłaty startowej to 50 zł dla osób, które zgłosiły się do 4 lipca, 60 zł dla zapisanych do 27 lipca i 70 zł dla rejestrujących się w biurze zawodów.

Numery startowe

Numery startowe wydawane są w biurze zawodów wraz z agrafkami umożliwiającymi przypięcie ich do odzieży. Wyposażone są w chipy do elektronicznego pomiaru czasu. Uwaga! Numer należy przypiąć z przodu w okolicach piersi lub żołądka, nie należy też go niczym zakrywać. Przypięcie chipa z tyłu, na pasie, czy udzie, może spowodować, że nie zostanie on odczytany na mecie i zawodnik nie zostanie sklasyfikowany.

Sprzęt i kontrola techniczna

Zgodnie z regulaminem cyklu Vexa Skiroll Tour do udziału w zawodach dopuszczeni będą zawodnicy wyłącznie na nartorolkach z gumowymi kołami. Sprzęt wyposażony w koła poliuretanowe lub kauczukowe nie będzie się nadawał do startu. Uczestnicy konkurencji na kołach pompowanych powinni posiadać rolki lub nartorolki z gumowymi, pompowanymi oponami.

Wszyscy zawodnicy przed startem zobowiązani są do przedstawienia swoich nartorolek do kontroli technicznej. Ta będzie prowadzona przy biurze zawodów w godzinach pracy biura. Nartorolki dopuszczone do startu będą oznaczone odpowiednią naklejką kontrolną.

Więcej informacji o dozwolonym sprzęcie oraz kontroli technicznej można znaleźć w tej sekcji Regulaminu Cyklu Vexa Skiroll Tour 2017

Jeśli nie wiesz, czy Twoje nartorolki spełniają wymagania regulaminu, prześlij zdjęcie nartorolek i kół do biura zawodów na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kije zawodników mogą być dowolnej długości. Organizator zwraca uwagę, że zgodnie z regulaminem uczestnicy muszą na trasie zawodów być wyposażeni w kaski. Zasady cyklu mówią, że wszyscy, którzy nie spełnią tego warunku, otrzymają karę czasową 2 minut, która zostanie doliczona do uzyskanego wyniku. Organizator zaleca też start w okularach w celu ochrony oczu przed grotami kijów innych uczestników.

Depozyt

Zawodnicy mogą przekazać organizatorowi swoje zapakowane rzeczy, które mają być wywiezione na metę. Zalecamy przygotowanie ubrań do przebrania się, a także czegoś cieplejszego. Meta zawodów znajduje się na wysokości 810 m npm, o ponad 400 m wyżej niż start. Gdyby było chłodniej lub wiał wiatr, warto okryć się w oczekiwaniu na zakończenie zawodów.

Nie będzie typowego depozytu, natomiast zawodnicy mogą przekazać rzeczy w swoich torbach do samochodu wskazanego przez organizatora. Odjazd samochodu na metę planowany jest na 11:40. Przekazane rzeczy będzie można odebrać na mecie. Organizator nie bierze odpowiedzialności za przekazane rzeczy.

Trasa zawodów

Zawody odbędą się na drodze zamkniętej dla ruchu pojazdów na czas zawodów. Droga będzie zamknięta już od godzin porannych do ukończenia biegu przez ostatniego zawodnika. Kibice, trenerzy, czy kierowcy zawodników startujących w biegu będą mogli wjechać na Przełęcz Jugowską na metę zawodów tylko raz. O 11:30 zostanie wpuszczona jedna kolumna samochodów. Po tej godzinie pojazdy nie będą wpuszczane. Uwaga! Zatrzymywanie się samochodami na trasie zawodów lub jeżdżenie po niej w trakcie biegu jest zabronione! Parkowanie na Przełęczy Jugowskiej możliwe jest wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych, także na dużym, płatnym parkingu przy barze Akwarium.

Trasa zostanie wysprzątana w piątek specjalną maszyną. Jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie też wysprzątana ręcznie w sobotę przed biegiem.

Trasa na całej długości jest asfaltowa. Na pierwszych 2 km asfalt jest średniej jakości, miejscami pojawiają się też dziury, czy pęknięcia nawierzchni. Na tych odcinkach, także bezpośrednio po starcie, zawodnicy proszeni są o szczególną ostrożność. Po około 2 km aż do samej mety asfalt jest bardzo dobrej i doskonałej jakości.

Program zawodów

  • 10:00 - 11:00 - zapisy w biurze zawodów
  • 10:00 - 11:30 - weryfikacja uczestników i kontrola techniczna sprzętu w biurze zawodów
  • 12:00 - start do biegu na nartorolkach techniką klasyczną
  • 12:05 - start do biegu na nartorolkach techniką dowolną
  • 12:07 - start do biegu na pompowanych kołach
  • około 14:00 - rozpoczęcie dekoracji
  • około 14:45 - rozpoczęcie zwożenia zawodników do punktu startu

Dekoracje i zakończenie

Dekoracje odbędą się przy mecie zawodów na Przełęczy Jugowskiej wkrótce po zakończeniu biegu i ogłoszeniu wyników nieoficjalnych. Planowana godzina rozpoczęcia dekoracji to około 14:00. Jeśli godzina rozpoczęcia dekoracji miałaby się zmienić, będzie ogłaszana przez speakera. Dekoracje prowadzone będą zgodnie z zasadami cyklu Vexa Skiroll Tour dla każdej konkurencji osobno dla kobiet i mężczyzn open i w kategoriach wiekowych.

Po dekoracjach odbędzie się losowanie nagród przygotowanych przez sponsorów. Oprócz nartorolkowych gadżetów wśród zawodników, którzy ukończą bieg, zostanie rozlosowana para nartorolek Vexa 60A Energy. Przy planowanej frekwencji kilkudziesięciu startujących prawdopodobieństwo otrzymania nagrody jest bardzo duże.

Transport zawodników z mety na parking

Po dekoracjach zawodnicy, którzy nie dysponują swoim transportem, zostaną zwiezieni busami organizatora na parking. Szacowana godzina odjazdu to 14:30 - 14:45. Czas odjazdu busów będzie komunikowany przez speakera.