Komunikat przedstartowy z ważnymi informacjami dla startujących 17.09.2017 roku w Puchacz Uphill.

Puchacz Uphill 2017

3. etap cyklu Vexa Skiroll Tour

Pisary k. Międzylesia, 17.09.2017

dystans 7,5 km, przewyższenie 300 m

Szczegółowe informacje o zawodach Puchacz Uphill.

Uczestnictwo

Zawody są otwarte dla wszystkich, amatorów i zawodników zrzeszonych w klubach. Bieg jest zaliczany są do klasyfikacji cyklu Vexa Skiroll Tour, można jednak startować w nim niezależnie.

Program zawodów

17.09.2017

  • 9:00 - 10:00 - zapisy w biurze zawodów
  • 9:00 - 10:30 - weryfikacja uczestników i kontrola techniczna sprzętu w biurze zawodów
  • 11:00 - start do biegu na nartorolkach techniką klasyczną
  • 11:05 - start do biegu na nartorolkach techniką dowolną
  • 11:07 - start do biegu na pompowanych kołach
  • około 12:30 - rozpoczęcie dekoracji
  • około 13:15 - rozpoczęcie zwożenia zawodników do punktu startu

Godziny dekoracji i zakończenia zawodów mogą się zmienić, np. zostać przyspieszone ze względu na szybsze niż przewiduje limit czasu przybycie wszystkich zawodników na metę.

Zgłoszenia

Zgłoszenia przyjmowane są przez internet do 14 września 2017 roku. Później można zgłosić się tylko osobiście w biurze zawodów w sobotę od 13:00 do 14:00 lub niedzielę od 9:00 do 10:00. Warto zapisać się przez internetowy formularz, gdyż jest to premiowane niższą opłatą startową, także dla zawodników płacących gotówką na miejscu. Krócej też potrwa obsługa w biurze zawodów.

Lokalizacja startu i biura zawodów

puchacz uphill start mapa sytuacyjna 450pxStart znajduje się w Pisarach na drodze prowadzącej do Jodłowa w okolicach jedynego przystanku autobusowego. Biuro zawodów znajduje się przy kościele Św. Wacława na parkingu w odległości 250 m od startu (mapka sytuacyjna poniżej). Jadący od Boboszowa będą mieli kościół po prawej stronie przy dojeździe do centrum wsi. Jadący od strony Międzylesia powinni skręcić w prawo przed nieczynnym budynkiem sklepu po lewej stronie drogi.

Koordynaty GPS biura zawodów w Pisarach: 50.128430, 16.715597
Biuro zawodów w Google Maps: https://goo.gl/maps/1ypua5KDjVH2

Startujący w biegach w sobotę i niedzielę

Zawodnicy startujący w obu biegach w sobotę (Kamyk Uphill) i niedzielę (Puchacz Uphill) powinni zweryfikować się i opłacić startowe za oba dni w biurze zawodów w sobotę 16 września. Uczestnik otrzymuje numer startowy na oba dni startów. Oznacza to, że numer startowy z soboty należy zachować do wykorzystania w niedzielę.

Uwaga! Wszyscy startujący w niedzielę, którzy startowali dzień wcześniej, zobowiązani są także pojawić się w biurze zawodów w niedzielę w godzinach pracy biura (9:00-10:30) i potwierdzić swój start. Procedura odbywa się szybko, wystarczy przyłożyć tylko numer startowy (z soboty) do czytnika. W wypadku dokonywania zmian, np. zmiana konkurencji (techniki biegu) należy dokonać tej korekty w niedzielę w czasie pracy biura zawodów.

Numery startowe

Numery startowe wydawane są w biurze zawodów wraz z agrafkami umożliwiającymi przypięcie ich do odzieży. Wyposażone są w chipy do elektronicznego pomiaru czasu. Uwaga! Numer należy przypiąć z przodu w okolicach piersi lub żołądka, nie należy też go niczym zakrywać.

Trasa zawodów

Trasa zawodów prowadzi z Pisar (start w okolicach jedynego przystanku autobusowego w odległości 250 m od parkingu) do końca zabudowań w Jodłowie. Zawody odbywać się będą przy otwartym ruchu pojazdów.

Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność, powinni też przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Służby organizatora będą zatrzymywać pojazdy próbujące wjechać na trasę i informować kierowców o odbywających się zawodach. Drogi, na których odbywają się zawody, są mało uczęszczane przez pojazdy, niemniej jednak należy się liczyć z ich obecnością na trasie.

Uwaga kibice i obstawa zawodników! Prosimy pomóc zawodnikom i nie wjeźdżać na trasę zawodów w trakcie trwania biegu. Drogi, na których odbywają się zawody, są mało uczęszczane, większy ruch pojazdów, niż zazwyczaj, może być sposodowany właśnie przez osoby towarzyszące zawodnikom. Dajmy im pierwszeństwo poruszania się po tych drogach w czasie rywalizacji!

Na metę zawodów można dostać się bez przeszkód przez cały okres trwania biegu (także w czasie zamknięcia trasy zawodów dla ruchu pojazdów) od strony Michałowic i Goworowa na północny wschód od Międzylesia.

Trasa zawodów zostanie wysprzątana w piątek specjalną maszyną. Jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie też wysprzątana ręcznie w niedzielę przed biegiem.

Trasa na całej długości jest asfaltowa. Na pierwszych około 4 km asfalt jest średniej jakości. Występują w nim spękania i bruzdy. Miejscami asfalt był remontowany przy użyciu smolistych substancji, w tych miejscach może toczenie się kół może być spowolnione. Na ostatnich około 3 km asfalt jest prawie nowy i bardzo dobrej jakości. Na tym odcinku znajduje się kilka przepustów, betonowych rynienek o zagłębieniu kilku centymetrów. Nartorolki swobodnie pokonują te przeszkody, należy jednak zwrócić uwagę na otwory, by nie wpadły w nie kije.

Sprzęt i kontrola techniczna

Zgodnie z regulaminem cyklu Vexa Skiroll Tour do udziału w zawodach dopuszczeni będą zawodnicy wyłącznie na nartorolkach z czarnymi, gumowymi kołami.

Wszyscy zawodnicy przed startem zobowiązani są do przedstawienia swoich nartorolek do kontroli technicznej. Ta będzie prowadzona przy biurze zawodów w godzinach pracy biura. Nartorolki dopuszczone do startu będą oznaczone odpowiednią naklejką kontrolną.

Uwaga! Startujący w sobotę i niedzielę przedstawiają sprzęt do kontroli technicznej tylko w sobotę. Mogą go przedstawić także w niedzielę na własne życzenie, np. w celu ponownego naklejenia plomb, które uległy zniszczeniu np. w transporcie.

Więcej informacji o dozwolonym sprzęcie oraz kontroli technicznej można znaleźć w odpowiedniej sekcji Regulaminu Cyklu Vexa Skiroll Tour 2017.

Zgodnie z regulaminem uczestnicy muszą na trasie zawodów być wyposażeni w kaski. Wszyscy, którzy nie spełnią tego warunku, otrzymają karę czasową 2 minut, która zostanie doliczona do uzyskanego wyniku. Organizator zaleca też start w okularach w celu ochrony oczu przed grotami kijów innych uczestników.

Depozyt

Zawodnicy mogą przekazać organizatorowi swoje zapakowane rzeczy, które mają być wywiezione na metę. Zalecamy przygotowanie ubrań do przebrania się, a także czegoś cieplejszego. Meta zawodów znajduje się na odkrytym terenie o 300 m wyżej niż start.

Nie będzie typowego depozytu, natomiast zawodnicy mogą przekazać rzeczy w swoich torbach do samochodu wskazanego przez organizatora. Odjazd samochodu na metę planowany jest na 20 minut przed startem. Przekazane rzeczy będzie można odebrać na mecie. Organizator nie bierze odpowiedzialności za powierzone rzeczy.

Punkt odżywczy

Punkt odżywczy będzie znajdować się na mecie, a zawodnicy mogą napić się wody, napoju izotonicznego Enervit oraz posilić się suchymi przekąskami jak wafelki i ciastka.

Dekoracje i zakończenie

Dekoracje odbędą się przy mecie zawodów na terenie schroniska Ostoja (na lewo od mety) po ogłoszeniu wyników nieoficjalnych. Planowana godzina rozpoczęcia dekoracji to około 13:00. Jeśli miałaby się zmienić, będzie ogłaszana przez speakera. Dekoracje prowadzone będą zgodnie z zasadami cyklu Vexa Skiroll Tour dla każdej konkurencji osobno dla kobiet i mężczyzn open i w kategoriach wiekowych.

Po dekoracjach odbędzie się losowanie nartorolek Vexa 60A Energy. Przy planowanej frekwencji kilkudziesięciu startujących prawdopodobieństwo otrzymania nagrody jest bardzo duże.

Transport zawodników z mety na parking

Po dekoracjach zawodnicy, którzy nie dysponują swoim transportem, zostaną zwiezieni autobusem organizatora na parking. Szacowana godzina odjazdu to około 13:45. Czas odjazdu autobusu będzie komunikowany przez speakera.

Ważne linki